Az iskolakezdssel ismt belekerltem egy rdgi-krbe, hetente utazs Budapestre s haza, fl nap az iskolban, utna munka vagy tanuls, nha jut id bartokra is. Ezzel nincs semmi problmm, szeretem ha tartalmas egy nap s van mit csinlni, viszont valamirt annyira elveszettnek rzem magam. Tl vagyok egy szakvltson, s ltvnyosan knnyebb lett az letem. Amg az elz szakomon voltam addig nagyon nehz tantrgyaim voltak, nem egy olyan is, amire nem tudtam felkszlni. Szoktk mondani, hogy „knyvelnek szletik az ember”, s ez szerintem igaz is. Aki nem kpes arra, hogy szraz szablyokat s sszefggseket bemagoljon, s azokat a szintn semmihez nem kthet, bemagoland szmlaszmokhoz kti, knyvel lesz. Nekem ez nem ment, nem tudtam megrteni s sszektni a dolgokat, nem ilyen belltottsg ember vagyok.
Inkbb annak a fajtnak mondanm magam, aki a munkahelyn nem csak sikeres szeretne lenni, de aktv s izgalmas munkt szeretnk – s szmorma a knyvels minden, csak nem aktv s izgalmas. :D Szval a mostani helyzettel jobban ki vagyok bklve, br kicsit nehezemre esik felfogni, hogy milyen, mr viccesen egyszer trgyaim lettek. Van egy rm, aminl van a megszokott elads, viszont gyakorlat helyett tbb rs trningek vannak, ahol amgy nagyon durvn izgalmas s rdekes felfedezseket tesznk egy-egy jtk s az let kapcsolatrl, valamint sajt magunkrl, viszont mindssze egy „hogyan reztem magam az rn” jelleg beadandra kapsz jegyet (meg el kell rni egy tnyleg minimum pontot vizsgn).
A mlt rn amgy kitltttnk egy nagyon rdekes szemlyisgtesztet, amely azt mutatta meg, hogy egy j csapatban mi milyen egynisgek vagyunk. Erssgekkel, gyengesgekkel egytt persze. Br egy elg rvid tesztrl van sz, nem hiszem hogy annyira relevns az eredmny, s azrt elg knny lavrozni egy-egy szemlyisgkategria kztt, de azrt ez is rdekes volt. Amgy nagyon izgalmas szemlyisgteszteket tltttem ki az elmlt napokban, ezekrl majd hozok egy bejegyzst.:)
Nemsokra kezddik az rlet, pr ht van vissza s jn az els ZH ht. Tbb ZH-s trgyam is van, de azrt vizsgs is akad bven. A baj az, hogy az inkbb nehz trgyaim ZH-s trgyak. Gondolok itt a statisztikra, amit a felksztn meg tudok csinlni, viszont rn a tanr nem vrja meg, hogy te lerd, hogy megrtsd, s szre se veszed mr a kvetkez munkalapon tart, te meg csak az = jelet rtad be.
Ha mr itt tartunk, tettem egy nagy felfedezst is az egyik rn. Nem szeretnk n senkit sem minsteni, se oktatsi intzmnyt, se tanrt, maradjunk a hallgatk minstsnl. A szakvlts miatt egy olyan angol csoportba lettem berakva, ahol volt hely, ergo nem a tudsomnak megfelel csoportba (eltte rtunk egy szintfelmrt, ami nekem gy nem lett elfogadhat (nem rtem mirt)). Ebben a csoportban taln 16an lnk s egy nagyon lelkes s segtksz tanrt kaptunk. Amgy zleti angol alaprl van sz. Javarszt szavakat s kifejezseket kell tudni, nha ismtlnk egy kis nyelvtant is, de egyrtelmen a szkincs fejlesztse a legfontosabb. A tanrunk elzetesen bejelentette, hogy lesz pontgyjt szdolgozat, s mg a felmerlhet szavakat is elkldte! Ennek ellenre a csapat java rsze (taln rajtam kvl kt ember rta meg „tsre”) 5-6 kifejezst tudott. Ez elkpeszten sznalmas szerintem, hogy tnyleg, az ember orra al nyomjk a megtanuland szavakat s nhnyan annyira nem veszik a fradtsgot, hogy megtanuljk. Aztn a napokban megratta velnk ugyanazt a szdogt, s akik „tst” rtunk, kb annyian is maradtunk. A tbbi nem tanult a hibibl, az egyik csaj mgttem (aki amgy be se jr az rkra, s csak vrja, hogy csoda trtnjen), engem krt meg, hogy mutassam mr meg neki a dolgozatom. Nyilvn, majd egy olyan embernek fogok segteni, aki a sajt rszrl egy nagy 0-t tett a dolgokhoz. Sajnos az ilyen esetek utn jutnak el a tanrok arra a szintre, hogy hiba motivltak s lelkesek, a csapaton a leszaromsgot ltjk, s gy ket sem fogja rdekelni, hogy az a pr ember aki szeretne fejldni, tud-e.
Egy msik rmra is kellett beadandt rni, ahol prokba lettnk osztva. n egy olyan lnyt kaptam, akivel egy korbbi rn mr tallkoztam, szval mondhatni mg rltem is. Aha. Csak azt senki nem mondta, hogy egy olyan lnyrl van sz, aki semmihez semmit nem tesz hozz, de az neve is legyen rajta. A beadand megrsa gy nzett ki, hogy elkldtem neki x cikket, olvassa el s mondja el szerinte melyiket hasznljuk alapnak. Nem is vlaszolt. gy dntttem n, megrtam a tbb oldalad beadandt, elkldtem neki, hogy vlemnyezze. Erre sem rt semmi rtkelhet vlaszt, s mr kurvra elegem volt belle, de mivel prokban kellett dolgozni, r kellett rnom az nevt is – klnben az n munkm is rvnytelen lenne. Egy tanulsg a jvre nzve, ha lehet, egyedl rok beadandt.
Utlom, amikor valaki a hatrid eltt pr perccel korbban kldi be a dolgokat, amikor valaki sszecsapja s „tk mindegy j lesz ez” alapon dolgozik. Ez a beadand nagy rszben szmt a jegyemben, s ha mr ilyen rhejesen knny trgyaim vannak, szeretnk elrni egy olyan tlagot, amirt sztndjat is tudok kapni. Szval. Nem tudom, lehet valami baj van a lny letben, de akkor mondja el, s ne nzze vgig, hogy mindent n csinlok, de is megkapja ugyanazt a pontot a 0 munkrt. Gyllm az ilyen emberket.
Valamint, ha mr rletnl tartunk, pr nap mlva kezddik a mobilitsi eljrs, a szerintem knkeserves folyamat, hogy tavasszal kimehessek klfldre. prilisban kaptam a csodlatos hrt, hogy Finnorszgban tlthetem a tavaszi flvet egy Erasmus sztndj keretein bell, de mr akkor tisztban voltam vele, hogy az eljrsi folyamat szrny lesz. Rengeteg paprmunka, megbeszlni a tanrokkal, hogy „akkor ezt a trgyat beszmtjk?”, vagy hogy kitalljam, hogyan vegyek fel itthon gy trgyakat, hogy ne cssszak. Ez a „ne cssszak” a legnagyobb veszlyforrs az egsz Erasmus trtnetben – szerintem.
Nos, rviden-tmren ennyi lett volna a kis rzelmi kiakadsom, vannak pontok, amik boldogsggal tltenek el, de akad nehzsg is bven. Oktberben mg 3 beadandt kell megrnom, a mindenfle ZH-ra felkszls mellett. Br senki nem mondta, hogy knny lesz 40 kredittel az let.